Tudja meg hogyan könnyíti meg a STIHL több, mint 95 éve a természetben végzett munkát úttörő motoros gépeivel.
14.12.2023
A STIHL csoport motoros gépeket fejleszt, gyárt és értékesít az erdészet, a mezőgazdaság, a tájépítés és az építőipar területén dolgozók, valamint a magán kerttulajdonosok számára. A STIHL gépeket kizárólag szakszerű szervizt is biztosító STIHL szakkereskedésekben értékesítik szerte a világon több, mint 55 000 szakkereskedésen keresztül több, mint 160 országban.
A STIHL világszerte hét országban végez gyártást, ezek: Németország, Amerikai Egyesült Államok, Brazília, Svájc, Ausztria, Kína és a Fülöp-szigetek.
A STIHL 1971 óta a legnépszerűbb motorfűrészmárka a világon. A vállalatot 1926-ban alapították, székhelye Waiblingenben, Stuttgart közelében található.
A történet 1926-ban kezdődött, amikor Andreas Stihl megalapította a cégét és kifejlesztette első motorfűrészét. Ez a találmány forradalmasította az erdőben végzett munkát, aminek köszönhetően a STIHL piacvezetővé vált ezen a területen.
Mi a siker titka a mai napig? A cégalapító úttörő szemléletének jegyében a STIHL újra és újra forradalmi újításokat fejleszt és folyamatosan dolgozik azon, hogy fejlődjön. Teszi mindezt azért, hogy megkönnyítse a felhasználók számára a természetben végzett munkát.
A STIHL vállalatnál a világ minden tájáról dolgoznak emberek, ezért fontos, hogy határokon átívelő értékeket tartson szem előtt, és hogy ezek határozzák meg cselekedeteit. Mert csak az arathat tartós sikert, aki folyamatosan fejlődik, és aki vállalkozását tartós elvek és kötelező érvényű irányelvek mentén építi. Ez a törekvés tükröződik a vállalati kultúrában, a napi munkában, a gépek minden egyes alkotórészében.
Gépeink és szolgáltatásaink csúcsminőségével újra és újra meg szeretnénk győzni ügyfeleinket. Célunk: a STIHL gépeket vásárló emberek ne csak elégedettek legyenek, hanem lelkesedjenek is a STIHL-ért. A szakkereskedésekkel közösen fenntartható kapcsolatot építünk ki az ügyfelekkel. Azért dolgozunk, hogy szoros, kapcsolatot teremtsünk a felhasználók és a márka között. Minden eszköz csak annyira jó, mint amennyire a hozzá tartozó szolgáltatás. Ezért a STIHL szakkereskedésekben szakszerű megoldágokat kínálunk: tanácsadás, beüzemelés, szerviz.
A globális piacok növekedési potenciált teremtenek, de teret is adnak a nagyobb versenynek. Mindkettő nagyfokú agilitást igényel a STIHL-től. Szeretnénk ágazatunk vezető márkájává válni világszerte, és tovább bővíteni globális piaci pozíciónkat. Ehhez az értékteremtés minden szakaszában globális mércéket és szinergiákat hozunk létre, miközben nem tévesztjük szem elől a helyi piacaink igényeit sem. A STIHL sikerének alapja a globális értékesítési hálózat és a legmagasabb minőségi szabványoknak megfelelő gyártás.
Családi vállalkozásként a STIHL különleges felelősséggel tartozik az emberek és a természet iránt. Ezért az egyik fő alapelvünk a munkabiztonság. Hatékony, fenntartható folyamatok és gépek révén megbecsüljük a természet erőforrásait. Hosszú távú és együttműködő partnerséget ápolunk a szakkereskedésekkel, a beszállítókkal és az üzleti partnerekkel. Olyan alapértékek mentén kívánunk tevékenykedni, mint a a törvények tisztelete, az őszinteség és a tisztesség. Nyitott és bizalomteljes vállalati kultúrát képviselünk, támogatjuk a vállalkozói gondolkodást és az önálló, felelősségteljes cselekvést.
A technológia és az innováció területén mértékadók szeretnénk lenni. Ezért ösztönözzük az innovatív termékek és szolgáltatások fejlesztését. A digitális technológiák használatában vezető szerepet kívánunk betölteni eszközeinkkel, szolgáltatásainkkal és az ügyfelekkel való kapcsolattartásban. Ugyanez vonatkozik a gépek és termékek digitális hálózatba szervezésére is.
A STIHL ma és a jövőben is a csúcsminőséget képviseli. Ez képezi a piaci siker és a nyereséges növekedés alapját, és hosszú távon biztosítja vállalkozói függetlenségünket. Ennek előfeltétele a magas fokú teljesítményorientáltság a teljes értéklánc mentén. Optimális feltételek és partnerségen alapuló vezetés révén lehetővé tesszük munkatársaink számára, hogy teljes teljesítményüket kibontakoztassák annak érdekében, hogy a vállalat minden területén teljesíteni tudják az ügyfeleknek tett ígéretünket a minőségre vonatkozóan. Munkáltatóként megkeressük és támogatjuk a tehetségeket.
A STIHL csoport 2022-ben 5,5 milliárd eurós rekordforgalmat ért el. Ez 8,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A nem Németországban keletkezett forgalom aránya 90 százalék. Az akkumulátoros gépek irányába mutató tendencia folytatódik. A STIHL csoport enyhe csökkenést tapasztalt a benzines gépek szegmensében.
A vállalatcsoport tőkeszerkezete továbbra is nagyon stabil, a saját tőke aránya magas, 60 százalékos. Ez azt jelenti, hogy a STIHL a beruházásokat alapvetően továbbra is saját likvid forrásokból finanszírozhatja. Az előző évekhez hasonlóan a beruházások jelentősen meghaladták az értékcsökkenést. A kedvező üzleti fejlődés a létszám 2,3 százalékos növekedését tette lehetővé, amely világszerte 20.552 alkalmazottat jelentett (fordulónap: 2022. december 31.). A 2022-es pénzügyi évről további információk a STIHL éves jelentésében és az online éves jelentésben találhatók.
Megvalósítjuk az esélyegyenlőséget, és kifejezetten bátorítani szeretnénk a nőket, hogy a STIHL-nél építsenek karriert. Számunkra csak a teljesítmény, a tudás és a képesség számít. A tizenkét felügyelőbizottsági tag közül négy nővel a STIHL AG felügyelőbizottságában a nők aránya meghaladja az előírt 30 százalékos kvótát. A STIHL AG igazgatótanácsának hat tagja között jelenleg három nő van. A STIHL AG felügyelőbizottsága a 2022. június 29-i ülésén kitűzte a "legalább egy nő" célt a STIHL AG igazgatótanácsának jövőbeli összetételét illetően.